Förvaring

En liten minibyrå för förvaring av brads, knappar och öljetter.


image73









Förvaringsask

image74

Första sidan av min nya qk förvarnigsask.
Jag har klurat ett tag på hur jag vill förvara mina dies. Jag är inte en pärmperson, så jag ville göra något annat.
Kände att jag vill kunna "bläddra" mellan motiven, och då verkar ju någon form av ask lämpligast.
Bandet som är min i stort sett enda dekoration, knyts på ovansidan för att hålla fast locket.
Att asken är så sparsamt dekorerad har ett solklart syfte- jag ska ju pcka och packa upp den såå många gånger...till och från alla pyssel träffar. Måste ju hålla.



Andra fotot är taget snett från baksidan. (andra sidan)
Alla band är fastsatta med brads.
På baksidan finns en tag-gömma för den dolda texten. När (om) min diesamling blir lite större är det tänkkt att jag ska skriva vad lådan innehåller för teman på den. Typ vilket typsnitt, eller växter, djur eller ätbart.....

På de två sista bilderna ser ni hur enkelt det är att se och komma åt alla diesen.
Jag har gjort laminerade flikar som sitter framför motsvarande die. På så vis kan man lätt bläddra sig fram till det motiv man vill ha.... Precis så som jag vill ha det...



Qk förvaringsasken är även gjord till en utmaning med tema stansat/klippt/utskuret
-med dold text

Kommentarer
Postat av: Edvardstella

very intersting site ..congratulation..

2010-02-04 @ 10:06:25
URL: http://edvardstella.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0