Dammat av distresserna!

 

September 2008. Det var då jag la ner mina distresser i lådan sist.

Det var då jag köpte mina pennor. Och sen dess har jag målat med

dem. September 2008. Det var då jag var så galet trött på distresserna.

Det var som med matlagning. Man har sina favoritkryddor....och efter

ett tag känns det som att det kvittar om man lagar kyckling, kött eller

fisk. Allt smakar samma. Allt jag färglade kändes lika och det var inte

alls roligt längre. Och när pysslet inte är roligt, då är det ingen vits med

det. Jag köpte mina pennor. Det blev skoj.

Men nu. Jag har en stund kännt ett litet sug efter distresserna, efter

penseln och efter nyanserna. I förrgår åkte de fram. Jag fyllde mitt

fat och stämplade upp lite motiv. Det var skoj. Skoj att måla.

Dessvärre ser det väl lite så där ut. Jag har ett helt nytt papper. Inte

alls som det jag hade förut. Så jag måste vänja mig igen vid färgen.

Jag måste lära mig papperet. Vi måste bli kompisar. Det är vi inte än.

Och det syns. Men det gör ju inte så mycket, för det var kul. Och när

det är skoj- Ja, då finns det ju en vits med pysslet!

 

 

 

 

Det här kortet har jag gjort åt Maya som fyllde 4 och hade

en supermysigt prinsesskalas med chokladtårta och lek. Idén

tar jag inte alls åt mig äran för, utan det är någon av Magnolias

DT's som gjort.....men jag bara minns inte vem.

 

 

 

..och det här kortet fick min rara mamma på hennes

födelsedag igår!


Kommentarer
Postat av: Angelica/Smurfmamman

Fin fint :)

2010-06-20 @ 23:45:41
URL: http://smurfmamman.blogg.se/
Postat av: Annaf

Ett underbart sagokort!!!!!!!Helförtjusande!

2010-06-22 @ 17:29:02
URL: http://pysselanna.zoomin.se
Postat av: Abellotta

Cool site ... I like it :)

2011-06-09 @ 14:35:23
URL: http://abellotta.blogsmall.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0