Möhippan nu äntligen då!

Dags att äntligen dela med mig av min härliga och av mig, uppskattade möhippa.

Det hela började med det paket innehållande
öromproppar, plåster och en ficklampa, som landade
hemma hos mig..

...efter det har jag fått en väska att packa saker i...
...och ytterligare en drös med paket men alla möjliga
mer eller mindre märkliga saker i....


Samma dag som (visar det sig senare) jag ska åka
får jag ett brev med tre fina kuvert i där det framgår när de ska öppnas.
1. när jag sitter i bilen
2. När jag sitter fastspänd
3. Fast mark under fötterna

...en timme senare ringer... någon... till mig och berättar att en taxi
plockar upp mig hemma om tre timmar.

...och så blev det... 14.00 plockar taxin upp mig och kör mig ut till Landvetters flygplats
Jag får checka in, fika lite, och landar efter 50 minuters flyg på bromma.

Min kära svärmor möter upp mig med jordgubbar och champagne....
puttar in mig i en taxi och vinkar Hej då...

Nere på kajen vid Åland/Finlandsfärjorna möter underbara Mala,
Kristina och Jessica upp mig. Är bara såå himla glad att se dem.

Tydligen ska vi till Åland och vända.....Nice!!

Nötter, jordgubbar och champagne i hytten blir resans start...
Spanar in tax freen, shoppar liite
Rosa champagne på däck.......
...och massa babbel och bubbel förstås...

Dax att piffas till.....
Kristina fixar med håret och sminkar mig och så.... så himla
lyxyigt att nån annan bara tar hand om en!! Inte varje dag det inte!
..sen middagsbuffé
Buffé är läskigt. Det finns alltid hur mycket gott som helst.
....och fri dricka dessutom...
...skål!



Mätta och nöjda strosade vi vidare........
lyssnat på musik...
babblat, bubblat
Tydligen fanns planer på kareoke........ men vi hade
missat det för att vi åt middag för länge, eller nåt sånt......


       

vad tycks om min söta tiara??
...själv bara älskar jag den!!


Dansar och dansar till klockan...
...hm...
... tja långt långt över mina normala "gå och lägga sig " tider i alla fall.
..... och för oss (mig) stackare som inte är så vara att fyllas upp med
vin och champagne, så behövdes det inte så mycket mer....
...fyller på med vatten i stället.....
..och dansar lite till....



Innan jag släpper dagen heelt, varvar jag och Kristina ner ute på däck.
Lugnt, tyst och alldeles stilla.


Sen sova..
..i nån timme.
För klockan sju satte båten igång att vända...... och jag lovar att det låter
eh... mycket. Inte sovvänligt...... och absolut inte trevligt när man bara sovit i typ tre timmar.
När båten vänt färdigt var det hur som helst kört. Kan inte sova en blund till.
...men frukosten hägrar..och jag är vansinnigt sugen på bacon!
..alltså fett och salt....

..Så bacon blidde det.
och en himla massa annat gottigt.....

Sen myste vi i solen på däck...
och babblade och bubblade...

Shoppade myyyycket tax free.
..och löste därmed en herrans massa och stora problem inför
den stora partydagen.

Sen mer mys på däck, där solen gassade....

      


Och sist men inte minst på resan så hade vi (ni underbara) hyrt in
oss i spa- avdelningen. Badade bubbelpool ute på däck... och innomhus.
Satt och gassade i ångbastun, följt av iskalla dopp.
...och hade mini behandlingar av oss själva med hjälp av små lyxiga
påsar med oljor och cremer som man fick med sig.
...och det bästa av allt...eller i alla fall roligaste, var att vi alla tassade
runt i morgonrockar och badtofflor. Supergulligt jue!

Och innan vi gick av båten hann vi med en liten lunch.

För Mala och Jessicas del tog mitt sällskap slut där..... deras buss
 väntade i land och jag fick lov att krama om dem nu.....
..och överlåta all dyrbar drick i deras händer..
Tur att man litar på sina vänner...
haha

Jag och Kristina tog en taxi till Arlanda och hann med en
kaffe och pratstund innan mitt flyg skulle ta mig hem igen.

Hemma landade en utvilad, men ändå vansinnigt trött mojje.
Tack och lov hade min kära blivande sett till att en pizza väntade
på mig. Det behövdes då kan jag lova.

trött trött
glad glad


Och till er tre som tog sig an att ta hand om mig lite säger
jag bara tusen tusen tack!
Verkligen!





Kommentarer
Postat av: Malin

Tack du blivande fru! =)

Kraaaaam =)

2008-06-17 @ 08:37:26
URL: http://malinsjoden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0