Choklad Hemligheter

image151


                                          


Det här är mitt tredje bidrag till scrappiz vår och sommartävling.
Tråkig som jag är, sätter jag in precis samma text här, som inne på scrappiz.

En av utmaningarna var att använda många olika tekniker....



Texten Choklad är stämplad med foamstamps och hobbyfärg.

Hemligheter är utstansade qk, Abigail.

 

Trädet har jag målat själv och färglagt med hobbyfärg och distresser.

Löven är en stämpeldyna som jag vridit direkt på papperet.

 

Det blå bakgrundspapperet är stämplat, små ringar, med två olika shadow-stämpeldynor.

Dessvärre syns detta lite dåligt på bilden.

 

En av fjärilssorterna är stämplade på mönstrat papper.

 

Till alla andra figurer (stämplade med rubberstamps) har jag blandat hej vilt med olika typer av färger.

Men som exempel:

Alla blommor är målade med tusch.

hÄnglaflickan i lila klänning är målad med akvarellpennor.

hÄngeln med glaset är målad med distresser.

hÄnglapojken med väst, är målad med akvareller.

 

Alla kanter är chalkade med fluidchalk.

Några motiv är ihopmaskade. Bl.a. skål hÄngeln, med magnoliatjejen som sitter samt larven som kryper framför henne.

 

Insidan är stämplad med clearstamps. Dels vanlig vattenfast dyna, och dels fluidchalks.

Pralinasken i locket är färglagd med färgpennor och akvarellpennor.

Rosett och detaljer på pralinerna är tillpiffade med 3d-lack.

 

Den  mumsiga chokladen är införskaffad på Hemköp!

 






Kommentarer
Postat av: Lisa Nilsson (LisaMattias)

Den här är ju bara helt underbar!!

2007-06-30 @ 11:56:59
Postat av: Örnen

Men herregud vännen, vilket jobb du måste ha lagt ner på denna fantastiska ask!!! Är såååå impad!!!

2007-06-30 @ 19:27:51
URL: http://ornen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0